Nagellacksmärken

Fick lite intressanta kommentarer i förra inlägget angående H&Ms nagellack. Själv tycker jag om dem :) Härliga färger, stora flaskor, bra priser, sitter på otroligt bra (flagnar inte alls, förutom på topparna där alla lack slits bort snabbt). En nackdel som jag kan tycka är att det inte finns så stort utbud av färger, samt att det (som så många andra nagellack) är svårt att använda upp hela, för penseln når inte så långt vilket gör att när man har använt en tredjedel inte kan få upp mer. Detta är dock ett problem jag har med många nagellacksburkar. Vad bukar ni göra? Ni kanske har något bra tips. Själv brukar jag skaka flaskan men det finns säkert bättre sätt.

Att nagellacken från H&M är svåra att få bort kan jag hålla med om, men det får man kanske stå ut med om lacket ska hålla bra :) Målar man inte så ofta är det ganska smidigt men vill man byta lack flera gånger i veckan så kan jag förstå om det tar för lång tid att ta bort.

Men till den stora frågan, vilket är ditt favoritmärke på nagellack?

Kommentarer
Postat av: annsa

mavala är bra, men de är ganska dyra om man tänker på hur små de är.

2008-08-07 @ 22:44:19
URL: http://annsablogg.blogg.se/
Postat av: y.

om de e svårt att få bort från naglarna kanske du har ett dåligt underlack?

jag har faktiskt en jätttecool idé

har du halvfulla burkar, blanda

jag blandade faktiskt guld och svart idag det blev lite småcoolt nyår 08 lixom.(;

Jättebra! om jag skakar brukar det bli bubblor på nageln :S annars är nödlösningen att ha borttagningsmedel i alltid okey.

Alla lack funkar för mig bara jag har ett bra under och överlack.

Depend är underbara små och billiga +stoooor variation

2008-12-13 @ 00:16:56
URL: http://yasminehagberg.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Du skulle kunna skaka flaskan innan. Det bör man alltid göra så man säkert får den rätta färgen.

Sen kan jag tipsa dig om att köpa ett topplack! Jätte smidigt. Det ger glans och nagellacket flagnar inte i kanterna =) (köp INTE Depends topplack).

Jag vill även tipsa dig om Viva la Diva som du kan hitta på Lindex (om du vill ha snygga, billiga nagellack). Dem går på ca 45 spänn per flaska, alltså bara 15 kr dyrare än H&Ms egna.

Mina favorit lack är nog av märkena China Glaze och OPI (som inte ska köpas i Sverige!) Det är för dyrt. USA har bättre =)

2008-12-16 @ 20:07:44
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Isadora,China Glaze och OPI.

2009-07-18 @ 10:31:53
Postat av: Millis

Jag som lackar naglar hela dagarna andvänder mig mycket av o.p.i,jessica mm...lite dyrare men håller länge.kul blogg du har!Har du nån favorit färg just nu?mvh Millis

2010-03-19 @ 12:26:35
URL: http://www.millisnageldesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0