Underlack (& missfärgningar)

Underlack är det viktigaste nagellacket. Det hindrar att dina naglar blir missfärgade av nagellacket men det gör även så att nagellacket sitter bättre.

Missfärgade naglar är hemskt, så underlack är ett måste! Mavalas Protective base är en bra variant som jag själv har använt mig av (fast just nu är min flaska slut). Om det är någon som har ett bättre underlack så får ni gärna kommentera!

Att naglarna blir missfärgade har nog hänt många av oss "nagellacksmissbrukare" och det behöver inte bara bero på att man inte har underlack, det kan även bli så exempelvis av att man aldrig tar bort sitt nagellack utan bara målar på nytt hela tiden. Detta har hänt mig och därför tänkte jag nämna det så att ni inte gör samma misstag. Alltså, ta bort ditt nagellack åtminstone en gång i veckan!

Om du har tips på bra underlack eller har något annat att säga om missfärgade naglar, kommentera!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ta bort nagellacket för ofta är det dummaste du kan göra, du trkar ut nageln och DÅ blir den ful..

2009-07-20 @ 19:04:58
URL: http://annastalknapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0